Het laatste weekje! - Reisverslag uit Berlin Tempelhof, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu Het laatste weekje! - Reisverslag uit Berlin Tempelhof, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu

Het laatste weekje!

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

23 November 2014 | Duitsland, Berlin Tempelhof

De laatste week is ingegaan!
Wat heb ik hier een geweldige tijd gehad! Zoveel gedaan en zoveel geleerd in deze 3 maanden.

In de herfstvakantie was mijn beste vriendin op bezoek wat echt heel gezellig was! Helaas was ik wel ziek, een hele heftige oorontsteking, maar desondanks hebben we veel leuke dingen gedaan.
Ook de 2e week van de herfstvakantie dat ik eigenlijk op stage moest zijn was ik nog ziek, oorontsteking was nog niet over en ik had een hele geïrriteerde keel erbij gekregen. De KNO-arts was bang dat dat over zou slaan op mijn longen dus heb sterkte antibiotica gekregen om dat te verkomen en om te zorgen dat mijn oorontsteking echt helemaal weg zou gaan.
Nu gaat het gelukkig wel weer goed met mij behalve dat ik niks hoor met links en met rechts ook een stuk slechter. Ook begint sinds vorige week de oorpijn weer maar daarvoor ga ik in Nederland wel weer naar de dokter.

Op stage heb ik een lessenreeks over de vleermuis gegeven. De kinderen waren razend enthousiast! Dat was zo leuk om te zien hoe ze in het onderwerp opgingen. De lessen zijn ook bijna allemaal goed gegaan. Soms waren ze wel erg onrustig (vooral tijdens filmpjes kijken) maar door consequent te zijn en gewoon het filmpje stop te zetten werden ze weer erg rustig. Ook heb ik een les gefilmd en het is echt super leuk om te zien hoe ik voor de klas sta. Maar je ziet ook heel goed waar ik nog aan moet werken, stemgebruik, overzicht houden over de klas ect.
Ook heb ik een paar lessen over de vleermuis in andere 3e klassen gegeven. Dat was ook erg leerzaam om te doen vooral omdat ik een van die 2 klassen totaal niet ken. En de andere klas is echt een hele moeilijke klas. Maar beide klassen hebben het super gedaan!
Nu in de laatste week ga ik een lesje geven over sinterklaas! Daar heb ik echt al ontzettend veel zin in!

Wat ik hier allemaal nog bekeken heb de afgelopen weken is:
- de dom
- siegessäule
- Berlin leuchtet
- gedenkstätte Berliner Mauer
- gendarmenmarkt
- KZ Sachsenhausen
- Gedächniskirche
- Boulevard der stars
- reigstag
- museum insel
- bij het feest 25 Jahre Mauerfall
- east side gallery
- berliner unterwelten tour
- Volkspark Humboldthain
Het was allemaal erg gaaf! Maar dat zullen jullie aan de foto's wel zien :)

Ik heb nu nog een weekje te gaan, nog 4 dagen stage.. Wat zal ik die kinderen allemaal gaan missen! Op mijn laatste stagedag gaan we heel de ochtend knutselen! Daar heb ik al ontzettend veel zin in! En vrijdag komen ook eindelijk mijn ouders en zus! Ik ben zo blij hen eindelijk weer te zien! Want stiekem heb ik ze wel gemist!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 805
Totaal aantal bezoekers 2100

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 November 2014

Internationale stage

Landen bezocht: