Eerste lessen - Reisverslag uit Berlin Tempelhof, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu Eerste lessen - Reisverslag uit Berlin Tempelhof, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu

Eerste lessen

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

13 September 2014 | Duitsland, Berlin Tempelhof

Dinsdag kreeg ik van een kindje te horen dat hij het heel erg leuk vindt dat ik hier ben! <3 Dat vond ik zoo leuk om te horen!
Ook heb ik dinsdag met mijn begeleidster gekeken welke lessen ik deze week kon geven. Hier hebben we een lesje mathe, sachkunde en Deutsch uitgekozen.

Woensdag heb ik zelf les gevolgd via Skype, dat is best wel apart om zo een les te volgen. Het was allemaal wel goed verstaanbaar en mijn aardrijkskunde kennis is weer een beetje opgehaald :)

Donderdags was het dan zo ver! Mijn eerste lesje aan een hele klas! 'S ochtends heb ik eerst met een andere klas geholpen met aardappels stempelen.
Ik was ontzettend zenuwachtig voor de les. Maar hij ging best wel goed! Ik was zo blij! Ze luisterden erg goed en ze gingen ook na de uitleg meteen rustig aan het werk. Mijn begeleidster heeft heel veel dingen opgeschreven wat ik erg fijn vond. Zo heb ik tips gekregen als tijdens de uitleg alle kinderen beter in de gaten te houden wat ze doen. En als e leerlingen aan het werk zijn meteen naar de leerlingen gaan die moeite hebben met lezen. En tijdens het nakijken werd het erg onrustig, hier had ik de leerlingen eerst alles weg moeten laten pakken en dan pas beginnen met de uitleg. Maar ik had ook veel tops! Zoals dat ik heel rustig voor de klas sta en dat de kinderen daar ook rustig van worden. Dat ik de kinderen goed duidelijk heb gemaakt dat ze moesten wachten met spullen pakken tot ik het zeg.
Voor een eerste les ging het boven verwachting goed!

Vrijdag had ik weer een les gegeven nu Mathe. Deze les ging ontzettend slecht. Ik voelde me ook echt niet fit en was doodmoe. Dit merken de kinderen meteen en hebben daar mooi misbruik van gemaakt Wel heb ik veel van deze les geleerd wat ik juist niet moet doen. En dat ik ook duidelijk aangeef als ik de zontafel gebruik.
Daarna ben ik nog met 7 leerlingen uit een 6e klas naar het computerlokaal gegaan waar zij hun dairy story hebben uitgetypt.

Vandaag ben ik naar Alexander Platz geweest en heb daar geshopt! Natuurlijk was daar een grote demonstratie bezig zoals hier elk weekend demonstraties zijn. Ook waren er mensen van een gebouw aan het springen, een soort van bungee jumpen, kon je henna tattoos laten zetten. Waren er een stel jongeren aan het breakdancen, een rare man was acrobatische kunsten aan het uithalen met een hoepel en zo was er nog veel meer te doen daar. Op de terugweg zag ik dat ik langs checkpoint charlie kwam dus daar ben ik ook even gestopt om te kijken.

En nu lig ik lekker op bed met m'n laptopje tv te kijken.
Morgen ga ik weer lessen voorbereiden en aan LB werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 2098

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 November 2014

Internationale stage

Landen bezocht: