Bijna op de helft! - Reisverslag uit Berlin Tempelhof, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu Bijna op de helft! - Reisverslag uit Berlin Tempelhof, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 Oktober 2014 | Duitsland, Berlin Tempelhof

Ik ben hier nu al weer 6 weken wat gaat de tijd snel!
Over 7 weken ga ik al weer naar huis.

Ik heb de afgelopen tijd erg veel leuke dingen gedaan! Ook met stage hadden we leuke projectdagen. Zo zijn we een dagje naar een speelplaats geweest waar de kinderen de hele dag konden spelen. We zijn naar Grunewald geweest voor een project van Schattenspringer. Hier werd gewerkt aan het sociale gedeelte. Vooral veel spelletjes gespeeld waarbij het samenwerken bevorderd werd. Ook was er een open dag op stage waar ik een activiteit voor had voorbereid. De kinderen waren erg enthousiast!

Ook heb ik nog een aantal lessen gegeven. Een paar gingen slecht en een paar gingen super. Een les ging zo dramatisch slecht dat ik op het eind in tranen ben uitgebarsten. Daar schrokken de kinderen heel erg van. Maar sinds die les weten ze wel tot hoe ver ze kunnen. En gedragen zich ook goed. Er zijn natuurlijk altijd een paar kinderen die alsnog proberen de clown te spelen, maar als je daar streng mee bent houden ze daar ook snel mee op.
Ook heb ik al een aantal lessen gegeven dat ik helemaal alleen in de klas ben. Die zijn tot nu toe allemaal erg goed gegaan. Wel moet ik ontzettend consequent zijn anders wordt het een grote chaos.
Ik heb nu de opdracht gekregen van mijn begeleidster dat ik een aantal lessen over de vleermuis moet bedenken. Hier heb ik al erg leuke werkbladen over gevonden waar ik zeker een aantal lessen mee ga vol krijgen! :)

Verder ben ik hier 2 keer uit geweest, wat een gave club is dat zeg! Je gaat met een lift naar de 5e etage, daar is de garderobe en dan ga je met een trap naar beneden. Op de 4e etage is een bar en een vip gedeelte, je kan nog een etage naar beneden en daar is de dansvloer en nog een bar.
Ook ben ik nog naar gleis 17 geweest, jewisch museum en naar tempelhofer freiheit.

Nog een weekje en dan is het vakantie! Ofja voor mij helaas niet, ik moet gewoon naar stage om kinderen op te vangen en te vermaken. Wel komt volgende week eindelijk mijn beste vriendin hierheen! En dan gaan we natuurlijk erg veel leuke dingen doen!!:D

Nu ga ik maar weer eens verder aan de lessen over de vleermuis :)

  • 13 Oktober 2014 - 09:57

    Anke:

    Ga zo door, kanjer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 2093

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 November 2014

Internationale stage

Landen bezocht: