Eerste week is ten einde - Reisverslag uit Berlin Tempelhof, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu Eerste week is ten einde - Reisverslag uit Berlin Tempelhof, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu

Eerste week is ten einde

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

08 September 2014 | Duitsland, Berlin Tempelhof

Nu deze eerste week voorbij is zijn het nog maar 12 weken..

Ik heb niet meer zo heel veel zinnigs gedaan de afgelopen dagen.
'S woensdags was het wel heel gezellig met alle studenten die ook hier zijn met Berlin Students.

Donderdags heb ik bijna de hele dag in 3c gestaan. In die klas zal ik ook het meeste zijn. Het is een erg leuke en lieve klas!

Vrijdagochtend heb ik een klas opgevangen die geen leerkracht hadden. Ze mochten gewoon doen wat ze wilden en ik hoefde alleen op te letten dat ze het niet te bont zouden maken. Dat ging het hele uur goed tot aan t eind van de les.. Toen hadden ze de kast kapot gemaakt. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen is voor mij nog steeds een raadsel..
Verder heb ik de hele dag geholpen in verschillend klassen.
Aan het eind van de dag heb ik nog met een leerling uit een 6e klas gewerkt aan haar Engels. Ik neem haar echt helemaal back to the basic.

Zaterdags heb ik mijn begeleidster geholpen met verhuizen. Dit was best wel vermoeiend! Maar we waren redelijk snel klaar met alles.
'S avonds heb ik nog geshopt tegenover in 't winkelcentrum en daarna aan de haven gezeten met een drankje. Rond 9 uur was daar een groot vuurwerk omdat daar een of ander feest was.

Zondags voelde ik mij vreselijk beroerd toen ik wakker werd! Wat baalde ik dat ik helemaal niks in huis had voor verkoudheid of griep. Dus uiteindelijk met veel moeite naar het winkelcentrum gegaan (lang leve koopzondag!) om vanalles in te slaan. Verder heb ik vooral heel veel op bed gelegen en niks gedaan.

Vandaag voelde ik me nog steeds niet fit. Maar volgestopt met pijnstillers en strepsils ben ik toch vol goede moet naar stage gegaan. We hadden namelijk projectdag. De thema's verkeer en aardappels stonden in t middelpunt. Verkeer omdat het altijd een drama is voor de school met auto's. En aardappels omdat dat het onderwerp is waar ze bij sachkunde mee bezig zijn.
Het was een lange stressvolle dag. De kinderen hadden totaal geen zin om te luisteren. Zo vermoeiend om alles 100 keer te herhalen. Ik was blij dat de dag over was en dat we in t cafeetje tegenover de school zaten om bij te komen.

Nu ga ik maar snel slapen zodat ik morgen hopelijk weer fit ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 2090

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 November 2014

Internationale stage

Landen bezocht: