Eerste indrukken - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Jacqueline Smits - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

02 September 2014 | Duitsland, Berlijn

Ik ben nu sinds vrijdag in Berlijn. we zijn rond 5 uur 's ochtends aanreden en kwamen hier rond een uur of 1 aan.
We hebben toen ingecheckt bij 't hotel en zijn daarna naar mijn stageplaats gegaan met de U-bahn. Wat is dat wennen zeg! Zoveel met het openbaar vervoer!

Ik had eigenlijk een afspraak met de directeur maar die was vanwege de Einschulung helaas niet aanwezig. We hebben toen afgesproken dat ik maandag gewoon om 8 uur daar moet zijn om alles door te spreken.
Toen hebben we de middag in de stad doorgebracht om te gaan shoppen!
'S avonds hebben we lekker in en Italiaans restaurant gegeten! :#

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn 's middags met de boot weggeweest. Veel bezienswaardigheden vanuit het water gezien. En daarna hebben we weer geshopt.

Zondags hebben we vooral veel U-bahn gereden. En zijn we naar een winkelcentrum gegaan. Het regende de hele dag..
'S avonds hebben we in een typisch Amerikaans restaurant gegeten, wat was dat een gaaf restaurant! Echt een must do als je hier bent! De porties waren ook echt mega groot, ik had al genoeg na alleen het voorgerecht.
Verder ben ik vroeg gaan slapen want de wekker stond om 6uur.

'S maandags had ik mijn eerst stage dag, wat was ik zenuwachtig! Voor t eerst helemaal alleen met de U-bahn. En ja hoor ik neem de verkeerde uitgang bij de U-bahn #wat wil je met minimaal 6 verschillende uitgangen) ik had totaal geen idee waar dat ik was! Na veel lopen en regelmatig de weg vragen kwam ik een kwartier te laat aan op stage. Dit was gelukkig geen probleem.
Eerst heb ik met de directeur gesproken over hoe ik er eigenlijk bij kom om in het buitenland stage te gaan lopen. En nadat de formulieren waren ingevuld en ondertekend heeft hij mij het gebouw laten zien en de lerarenkamer. Vervolgend heeft hij mij in en 2e klas (in Nederland groep 4) gezet. Daar waren de kinderen meteen erg enthousiast!
Verder heb ik heel de dag met allerlei verschillend leerkrachten meegedraaid. Ik ben erg goed en open opgevangen door de leerkrachten. Wat een fijne sfeer hangt er in die school!'
Na het middageten (ik krijg iedere middag een warme maaltijd van school) mocht ik naar huis.
Om 4 uur waren we bij de kamerverhuurbedrijf om de sleutel op te halen. Maar zij hadden de sleutel zelf nog niet. Het schoonmaakbedrijf had ze nog. Rond 5 uur had ik dan eindelijk de sleutel. We zijn meteen naar mijn kamer gegaan om alle spullen weg te leggen en te kunnen gaan eten. In mijn kamer aangekomen zag ik t stof nog liggen. Daar baalde ik best wel van.
Na het eten heb ik afscheid genomen van m'n ouders en ben ik mijn koffers gaan uitpakken en heb ik schoongemaakt.

Dinsdags had ik weer stage, nu heb ik met de 5e en 6e klassers (groep 7 en 8) meegeholpen bij engelse aardrijkskunde lessen. Ik zou ook nog meehelpen in de bibliotheek maar er waren geen leerlingen die naar de bieb wilden. Dus had ik een vrij uurtje. Daarna heb ik gegeten en nog meegeholpen in een 6e klas met natuur.

Ook heb ik vandaag een begeleider aangewezen gekregen. Zij heeft zelf 5 jaar in Nederland gewoond en daar de pabo gedaan. Ik kan dus gelukkig al mijn opdrachten gewoon in het Nederlands maken en ik kan ook gewoon Nederlands met haar praten wat ik erg fijn vind en zij erg leuk!

Morgen heb ik een dagje vrij en dan ga ik hier de buurt een beetje verkennen en ik heb 's avonds een afspraak met Jet van Berlin students om elkaar allemaal te leren kennen.

Terwijl ik dit typ zijn er al weer 3 ambulances/politie auto's voorbij gekomen en iedere keer schrik ik weer omdat ze uit het niets de sirene aanzetten.

Nu ga ik snel slapen want ik ben kapot!

  • 03 September 2014 - 20:14

    Jacqueline:

    Wat leuk om zo van jou reilen en zeilen te mogen genieten.
    wens je veel succes

  • 03 September 2014 - 20:30

    Nadine:

    Wat leuk allemaal zeg jacq! Ik zou willen dat ik er ook was lijkt me kei vet. Ook al ben je net weg en heb ik je morgen een week niet gezien ga ik jou mee ophalen. Ook al duurt dat nog 3 maanden hahaha :) Schrijf maar alles hierop want ik ben ook erg benieuwd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 2091

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 30 November 2014

Internationale stage

Landen bezocht: